Marakonille ISO9001 -laadunhallintasertifikaatti

Marakonille ISO9001 -laadunhallintasertifikaatti

20.5.2020

Marakonille on myönnetty kansainvälinen ISO9001:2015 -laadunhallintasertifikaatti. Standardin tavoitteena on asiakastyytyväisyyden lisääminen ja yrityksen toiminnan jatkuva parantaminen.

Marakon tunnetaan Suomessa laadukkaista tuotteista ja alan parhaasta palvelusta. Nyt asialle on saatu myös ulkopuolisen varmentajan näkemys, kun yrityksen laatujärjestelmät on virallisesti auditoitu Bureau Veritaksen toimesta.

  • Laatu on asia, josta emme tingi. Se tarkoittaa sitä, että asiakkaat luottavat meihin ja me pystymme toiminnallamme tuottamaan heille lisäarvoa. Laatusertifikaatin avulla toimintamme laatua voidaan parantaa ja ylläpitää entistä tehokkaammin, kertoo Marakonin palveluliiketoiminnoista vastaava johtaja Kari Kokkonen.

Huhtikuussa suoritetussa ISO9001-auditoinnissa käytiin läpi Marakonin laadunhallintajärjestelmän eri osa-alueet. Yksi niistä on asiakastyytyväisyyden varmistaminen.

  • Olemme tehneet asiakastyytyväisyyskyselyjä nyt muutaman kuukauden ajan. Kysely suoritetaan mobiilisti ja siinä tiedustellaan asiakkaan tyytyväisyysastetta palvelutapahtumaan sekä suositteluhalukkuutta kaverille, jatkaa Kokkonen.

Kansainvälinen ISO 9001 -sertifikaatti muodostaa jatkossa kehyksen yrityksen laadunhallinnan systemaattiselle johtamiselle.

  • Sertifikaatin saaminen edellyttää, että yrityksen toimintatavat ja -ohjeet on kirjattu tarkasti ylös. Nyt meillä on selkeä ohjeistus henkilöstölle olemassa, miten Marakonin asiakaspalvelussa toimitaan laitteen myymishetkestä sen kierrättämiseen asti, sanoo Kokkonen.

Marakonille 14. huhtikuuta myönnetty ISO9001 -sertifikaatti kattaa myös puomiliiketoiminta Ramboomsin toiminnan. Tämän lisäksi Marakonin huollolla on Rammerin myöntämä Service Excellence -sertifikaatti. 

Lisätietoja:

Kari Kokkonen, Palveluliiketoimintajohtaja, puh. 040 770 2960